Zgrany Zespół Dziewczyn z kl. III Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych CKZiU nr 3 wraz z opiekunem zakwalifikował się do pierwszej edycji ogólnopolskiego programu Centrum Edukacji Obywatelskiej OBY MŁODZIEŻ! – skierowanego tylko do nauczycieli i młodzieży z Centrów Kształcenia Zawodowego Ustawicznego.
Zespół dokonał wyboru jednej z czterech ścieżek programów w CEO. Z proponowanych: Młodzi w Akcji, Młodzi Przedsiębiorczy, Klimat to temat – wybrał ścieżkę: Sztuka Zaangażowania.
Plany do zrealizowania…
W ścieżce Sztuka Zaangażowania zaangażujemy się w r. szk. 2019/2020 w działania twórcze z wykorzystaniem narzędzi sztuki współczesnej, mając na celu sprowokowanie zmiany w najbliższym środowisku szkoły. Z pomocą artysty zdiagnozujemy lokalne środowisko i podejmiemy działanie artystyczne (happening, performans, wystawę, rzeźbę, instalację artystyczną) mające na celu zwrócenie uwagi na zdefiniowany problem.
Jakie jest zadanie zespołu?
Zespół ma dokonać twórczej diagnozy lokalnej i zaprojektować oraz wykonać takie działanie w przestrzeni publicznej, które dotyczyłoby zdiagnozowanych potencjałów, problemów bądź wyzwań i angażowałoby społeczność lokalną. Zespół przy wsparciu artystów/mentorów działał będzie w obszarze sztuki współczesnej zaangażowanej społecznie. W ramach projektu wykonać może: instalacje, rzeźbę czy pomnik w przestrzeni publicznej. Zrobić spektakl, akcje performatywne , happeningi lub inne działania twórcze – angażujące społeczność lokalną. Ważnym etapem będzie finałowa prezentacja w przestrzeni publicznej, na którą Zespół zaprosi członków społeczności lokalnej, gości, a także udokumentuje ją filmowo bądź fotograficznie.
Jako wsparcie uczestnicy i nauczyciele otrzymają broszurę z instrukcjami, jak krok po kroku zrealizować projekt z uwzględnieniem swoich lokalnych uwarunkowań; wsparcie mentora, szkolenie dla zespołu oraz grant na realizację działań.
Pierwsze szkolenie wyjazdowe do Wilgi pod Warszawą już 18-19.października br.!
Korzyści dla uczestników:
– Rozwiną kompetencje społeczne takie, jak radzenie sobie ze złożonością rzeczywistości i podejmowaniem krytycznej refleksji nad światem, w którym żyją.
– Zdobędą umiejętność wyrażania własnego zdania w egalitarnym języku sztuki i rozumienia różnych punktów widzenia.
– Dzięki projektowi słuchaczki mają również szansę wzmocnić swoje kompetencje obywatelskie angażowania się w sprawy istotne lokalnie i współdziałania wraz z innymi ludźmi na rzecz wspólnego interesu.
– Rozwijają krytyczne myślenie a także umiejętność formułowania argumentów oraz konstruktywnego uczestnictwa w działaniach społeczności.
– Poprzez zaangażowanie twórcze słuchaczki zdobędą wiedzę i poznają mechanizmy sztuki współczesnej,
– Poprzez działanie w przestrzeni publicznej wypromują równy i egalitarny dostęp do kultury i sztuki.
Opiekun grupy