W odpowiedzi na zaproszenie fundacji Warszawski Instytut Bankowości oraz fundacji Santander słuchacze szkoły stacjonarnej Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych kl. III i kl. IV oraz Szkoły Podstawowej dla Dorosłych kl. VIII wraz z nauczycielami uczestniczyli w ogólnopolskiej lekcji online „ESG bez ładu. Jak my możemy realizować cele zrównoważonego rozwoju?”, która odbyła się 19 września 2024 r. Lekcję poprowadziła Beata Kubida – Menedżerka Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG w Santander Bank Polska.
Na wstępie zachęciła uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w grantowym konkursie „EKO-nomia rozwoju: Młodzi Liderzy Zmian”. Po wyjaśnieniu znaczenia akronimu ESG omówiła cele i znaczenie zrównoważonego rozwoju dla naszego otoczenia. Realizowanie strategii ESG przedstawiła na przykładzie Banku Santander Polska, podkreślając jednocześnie, że indywidualnie możemy również podejmować działania w kierunku osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju. Podała słuchaczom liczne przykłady, co mogą zrobić dla planety i swojego otoczenia. Prowadząca zaznaczyła jak konieczna jest i istotna realizacja celów zrównoważonego rozwoju w aspekcie kryzysu klimatycznego, humanitarnego oraz kryzysu różnorodności biologicznej.
Na zakończenie zaapelowała do wszystkich uczestników, aby nie skupiali się tylko na własnych problemach, ale jako zwykli obywatele włączali się do pomocy innym, co nabiera szczególnego znaczenia w kontekście ostatnich wydarzeń – trwającej walki z żywiołem, z wielką wodą na obszarze Polski. Skala zniszczeń jest ogromna i wszyscy powinni włączyć się do niesienia pomocy ofiarom powodzi.
Pani Beata Kubida zwróciła się z propozycją do uczestników lekcji, aby zastanowili się w klasach, jakie akcje mogą podjąć, w co się angażować, aby wpływać na jakość środowiska, w którym żyjemy i jednocześnie czerpać z tego satysfakcję.
Z pewnością poruszane zagadnienia nie są obce naszym słuchaczom, ale uczestnictwo w lekcji uświadomiło im, że wszelkie przemiany i przeobrażenia świata muszą się odbywać w sposób zrównoważony, z szacunkiem dla środowiska oraz z uwzględnieniem potrzeb przyszłych pokoleń, na co też indywidualnie mogą wpływać, angażując się w wolontariat, inicjatywy pomocowe i wszelkie działania na rzecz lokalnych społeczności.