WAŻNE Informacje dla słuchaczy szkół stacjonarnych i zaocznych CKZiU nr 3 w Gdyni
Ze względu na konieczność przeprowadzenia egzaminów dla ośmioklasistów 2021 oraz powrotu do nauki w trybie hybrydowym Zapraszamy Państwa w miesiącu maju br. do zapoznania się z niewielkimi dostosowaniami i przypomnienia zasad nauki hybrydowej:
I. ZAPRASZAMY słuchaczy klas VIII na EGZAMIN 8-KLASISTY:
Termin podstawowy:
język polski – 25 maja 2021 r. (wtorek) – godz. 9:00
matematyka – 26 maja 2021 r. (środa) – godz. 9:00
język obcy nowożytny – 27 maja 2021 r. (czwartek) – godz. 9:00
Termin dodatkowy:
język polski – 16 czerwca 2021 r. (środa) – godz. 9:00
matematyka – 17 czerwca 2021 r. (czwartek) – godz. 9:00
język obcy nowożytny – 18 czerwca 2021 r. (piątek) – godz. 9:00
Przypominamy, że słuchacz szkoły podstawowej przystępuje do egzaminu ósmoklasisty 2020 z jednego z wymienionych języków: angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, ukraińskiego lub włoskiego. Ósmoklasista może wybrać tylko ten język, którego uczył się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego.
II. Nauka dla słuchaczy szkół stacjonarnych CKZiU nr 3 w dniach 25 -27 maja 2021r. odbędzie się w trybie on-line*1
¹ z wyjątkiem przedmiotu : chemia- zajęcia stacjonarne w budynku szkoły sala 107
III. Zjazdy szkół zaocznych w miesiącu maju 2021r.
- w dn. 14-15.maja 2021r. Zjazd słuchaczy szkół zaocznych w trybie on-line.
- w dn. 28-29.maja 2021r. Zjazd słuchaczy szkół zaocznych w trybie stacjonarnym.
Nauka hybrydowa
W szkołach CKZiU nr 3 pracujemy w/g opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej poradnika dotyczącego organizacji nauki hybrydowej. Najważniejsze zasady, którymi szkoła się kieruje, to:
- Wychowawca oddziału klasy:
- pozostaje w kontakcie ze słuchaczami na bieżąco, wspólnie z zespołem nauczycieli w danym o/klasowym na bieżąco monitoruje realizację obowiązku szkolnego przez słuchaczy (e-dziennik).
- monitoruje frekwencję/obecność słuchaczy zapisywaną przez nauczycieli przedmiotów (dokonujących sprawdzania ich obecności na zajęciach stacjonarnych i on-line).
- Wychowawca oraz nauczyciele przedmiotów w każdym semestrze (letnim/zimowym) ustalają poziom zaangażowania słuchaczy/ frekwencję, aktywność w trakcie zajęć / e-zajęć oraz pomagają w rozwiązywaniu bieżących problemów słuchaczy.
NADAL OBOWIĄZUJĄ PRZEJRZYSTE ZASADY KOMUNIKACJI na ustalonych w dniu 12.marca 2020 r. kanałach łączności: e-dziennik, Microsoft Teams, strona www.ckziunr3.pl, Facebook, sekretariat@ckziu3.edu.gdynia.pl oraz udostępnione do użytku szkolnego e-maile słuchaczy!
- Wychowawca/ nauczyciele przedmiotów n/w. realizują, przy wsparciu doradcy zawodowego, specjalistów PPP nr 2 oraz Zespołu Zadaniowego Szkoły działania profilaktyczno – wychowawcze dostosowując tematykę zajęć do pojawiających się problemów związanych ze zdalnym nauczaniem i pandemią:
- VII-VIII/s Szkoły Podstawowej dla Dorosłych dostosowaniem tematyki zajęć z wychowawcą,
- klas I/II Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych s/z dostosowaniem tematyki zajęć w przedmiocie: podstawy przedsiębiorczości
- klas I /z Szkoły Policealnej nr 10 w przedmiocie: podstawy przedsiębiorczości
- Stymulowanie kontaktu społecznego słuchaczy odbywać się może poprzez umożliwienie im kontaktu on-line w określonym czasie, m. in po zajęciach obowiązkowych (bez udziału nauczyciela) jednak po wprowadzeniu ustalonych wspólnie ze słuchaczami zasad kontaktu, zapewniających e-bezpieczeństwo.
- Każdy nauczyciel w przejrzysty sposób, stosując jednolite zasady dla całej szkoły udziela odpowiedzi na pytania zadawane przez słuchaczy za pośrednictwem komunikatorów stosowanych przez szkołę.
Sposób oceniania
- Nauczyciele obowiązkowo monitorują postępy słuchaczy podczas nauki zdalnej.
- Sposoby monitorowania postępów słuchaczy oraz weryfikacji wiedzy i umiejętności w okresie nauki zdalnej są ujęte w sposobach sprawdzania wiedzy z poszczególnych przedmiotów.
- Nauczyciel określa sposób sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz decyduje, które zadanie będzie podlegało ocenie.
- Monitorowanie i weryfikowanie wiedzy może być dokonywane za pomocą testów, quizów, poleceń, prac umieszczonych na obowiązującej w szkole platformie edukacyjnej lub w postaci samodzielnej, udokumentowanej w sposób określony przez nauczyciela pracy w domu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych słuchaczy, poziomu kompetencji informatycznych oraz dostępności posiadanego sprzętu służącego komunikowaniu.
- Wszystkie prace, które nauczyciel zlecił słuchaczom jako obowiązkowe, podlegają ocenie. Nie oznacza to jednak, że ocena musi być wyrażona stopniem. Nadal obowiązkowi oceny podlegają prace kontrolne/ zaliczeniowe na koniec każdego semestru.
Materiały:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/dobre-praktyki-w-zakresie-zdalnej-edukacji–poradnik-men